I am very shy and I prefer to be on my own rather than with others, also because the world has disappointed me a little. In my free time: I play, compose and paint to express what I have inside, and I must say that it helps me a lot, a bit like a cure, to cure I don't know what ... I don't think I've ever fully understood myself.
I really like to dream, and I often escape from reality through fantasy 🌌
Sono molto timido e preferisco starmene per conto mio piuttosto che con altri, anche perché il mondo mi ha deluso un po'. Nel tempo libero: suono, compongo e dipingo per esternare ciò che ho dentro, e devo dire che mi aiuta molto, un po' come una cura, per curare non so cosa...non credo di essermi mai compreso a fondo.
Mi piace molto sognare, ed evado spesso dalla realtà attraverso la fantasia 🌌
First of all, I am of the opinion that evaluations push a good portion of students not to study with the express purpose of learning the various subjects; I think everything is an end in itself.
Secondly, I think that the school system does not bring an individual closer to what life is like outside those four walls and with which he will face at the end of the fifth year of high school.
In primo luogo sono dell'idea che le valutazioni spingano una buona fetta di studenti a non studiare con il preciso scopo di apprendere le varie materie; il tutto credo che sia fine a sè stesso.
In secondo luogo penso che il sistema scolastico non avvicina un individuo a quella che è la vita fuori da quelle quattro mura e con cui si confronterà al termine del quinto anno di liceo, o alternativamente, superiore.